I lördags hade jag min sista ätardag och nog åt jag alltid:p Däckade i soffan klockan 22...
Känns som jag blivit av med min snuttefilt. De jobbiga dagarna tröstar man sig med att man får äta på lördag.
Men de känns bra åxå, har släpat runt på kilovis med vätska senaste veckorna och har ingen aning om hur formen är.
Ätardagar gör ju inte direkt det bättre.
Min tävlingsbikini har kommit, den är så fin!:) Allt blev genast lite roligare då!:)
Kämpa! 4 veckor kvar!
måndag 11 juni 2012
onsdag 6 juni 2012
God morgon!
Har jag tur kommer min tävlingsbikini med posten på fredag! Spännande!!!:)
Dags att börja öva att gå i skorna, börjar bra när jag får panik av att bara ta på mig dom. Hatar känslan av att jag inte kan röra tårna, tänk om man ändå fick ha sina converse:p
Lägenheten är såld och om 2 veckor flyttar vi in!:)
Dags att börja öva att gå i skorna, börjar bra när jag får panik av att bara ta på mig dom. Hatar känslan av att jag inte kan röra tårna, tänk om man ändå fick ha sina converse:p
Lägenheten är såld och om 2 veckor flyttar vi in!:)
lördag 2 juni 2012
Regn och solsken
Gårdagen bjöd verkligen på allt, har gråtit av sorg och hoppat jämfota av glädje.
Glädjen tar vi på måndag när allt är klart till 100%;)
Hälsade på min mormor igår som ligger inne på sjukhuset. Hon håller på att bli dement och just nu mår hon väldigt dåligt psykiskt. Ett knippe hjärtskärande ångest:´(
Dagarna går upp och ner så det finns bättre dagar för henne men igår hade hon en dålig dag och det gör så ont i hjärtat att se henne så. Min älskade älskade lilla mormor <3
Får acceptera att "min mormor" är på väg bort och glädjas över den fina julen vi fick tillsammans. Hon kommer inte bli sig själv igen men jag hoppas hoppas hoppas hon slipper lida och kan få lite ro i kroppen snart.
Glädjen tar vi på måndag när allt är klart till 100%;)
Hälsade på min mormor igår som ligger inne på sjukhuset. Hon håller på att bli dement och just nu mår hon väldigt dåligt psykiskt. Ett knippe hjärtskärande ångest:´(
Dagarna går upp och ner så det finns bättre dagar för henne men igår hade hon en dålig dag och det gör så ont i hjärtat att se henne så. Min älskade älskade lilla mormor <3
Får acceptera att "min mormor" är på väg bort och glädjas över den fina julen vi fick tillsammans. Hon kommer inte bli sig själv igen men jag hoppas hoppas hoppas hon slipper lida och kan få lite ro i kroppen snart.
Älskar dig världens bästa momma <3 <3 <3
tisdag 22 maj 2012
Hungrig!
Hungrig till tusen! Kan vara jobbigaste dagen hittills, å då är det bara tisdag ännu och många dagar till lördag.
Men nu gäller det att hålla i om jag ska behålla några ätardagar till.
Gör mitt bästa för att få tiden att gå idag och försöka att inte tänka på mat.
Snart är det dags för sista målet för kvällen, sen ska jag skynda mig i säng och somna innan jag blir hungrig igen:p
Nästa helg åker jag till Sundsvall för poseringsträning, spännande! Hoppas jag inte är ett hopplöst fall;)
Träffade Johnny i måndags för att han skulle uppskatta hur mycket mer jag behöver tappa i fett. 2 kg blev domen, känns genomförbart och helt okej, skönt att veta att jag ligger bra till tidsmässigt.
Men tufft kommer det att bli.
Nära till tävling nu! Skönt! Kan börja räkna ner, se ljuset i slutet av tunneln och har tagit mig så långt att jag inte kan ge upp!:)
Har bästa sällskapet på mina morgonpromenader:) men han är en riktig tröttmössa och får halvt motvilligt släpas med på rundan, haha
Men nu gäller det att hålla i om jag ska behålla några ätardagar till.
Gör mitt bästa för att få tiden att gå idag och försöka att inte tänka på mat.
Snart är det dags för sista målet för kvällen, sen ska jag skynda mig i säng och somna innan jag blir hungrig igen:p
Nästa helg åker jag till Sundsvall för poseringsträning, spännande! Hoppas jag inte är ett hopplöst fall;)
Träffade Johnny i måndags för att han skulle uppskatta hur mycket mer jag behöver tappa i fett. 2 kg blev domen, känns genomförbart och helt okej, skönt att veta att jag ligger bra till tidsmässigt.
Men tufft kommer det att bli.
Nära till tävling nu! Skönt! Kan börja räkna ner, se ljuset i slutet av tunneln och har tagit mig så långt att jag inte kan ge upp!:)
Har bästa sällskapet på mina morgonpromenader:) men han är en riktig tröttmössa och får halvt motvilligt släpas med på rundan, haha
onsdag 16 maj 2012
6 dagar 3 visningar...
Japp då var det dags igen, på fredag, suck... Alltså blir morgondagens efterlängtade mysiga lediga dag, STÄDDAG:/
Men det börjar dra ihop sig och en försäljning ligger nog inte långt borta, nu vill vi göra klart det här, fort!
Är helt slut, "gubbsovit" efter jobbet både idag och igår, ligger och vaknar till och laddar inför ett ryggpass.
Har vad jag kallar " Madonna händer" nu, inget fett på händer och underarmar, mindre vackert:p
Mycket skämt på jobbet om min låga vikt nu, haha, å jag var liten redan innan:p
Längtar till tid och energi att umgås med vännerna, efter tävlingen får det lov att bli massor av mys med tjejerna <3
Men det börjar dra ihop sig och en försäljning ligger nog inte långt borta, nu vill vi göra klart det här, fort!
Är helt slut, "gubbsovit" efter jobbet både idag och igår, ligger och vaknar till och laddar inför ett ryggpass.
Har vad jag kallar " Madonna händer" nu, inget fett på händer och underarmar, mindre vackert:p
Mycket skämt på jobbet om min låga vikt nu, haha, å jag var liten redan innan:p
Längtar till tid och energi att umgås med vännerna, efter tävlingen får det lov att bli massor av mys med tjejerna <3
måndag 14 maj 2012
Stressad...
Stressad till tusen över allt möjligt just nu, lägenheten, huset, deffen m.m.
Stressad är det sista man vill vara om man ska tvinga bort de sista kilona inför tävling.
Slänger in det sista esset i rockärmen för sista veckorna, fettförbrännande kosttillskott. Har inte kört det tidigare i vår, hoppas det ska sätta lite extra fart på förbränningen.
Annars går det bra tycker jag, typiskt bara att vi är kort om folk nu på jobbet, mycket att göra! Vi hade behövt vara dubbelt så många just nu inför baler och student.
Förra veckan kände jag mig ganska knäckt men allt går i vågor.
Fick världens bästa nyheter idag, de gjorde mig riktigt peppad. Suger på den karamellen ett tag till för mig själv.
Stor motivations höjare iallafall, å de behövs när klockan ringer 05.40 och det är dags för morgonpromenad.
Imorgon är det visning på lägenheten IGEN. Jag är rätt nöjd på visningar nu kan jag erkänna!
Stressad är det sista man vill vara om man ska tvinga bort de sista kilona inför tävling.
Slänger in det sista esset i rockärmen för sista veckorna, fettförbrännande kosttillskott. Har inte kört det tidigare i vår, hoppas det ska sätta lite extra fart på förbränningen.
Annars går det bra tycker jag, typiskt bara att vi är kort om folk nu på jobbet, mycket att göra! Vi hade behövt vara dubbelt så många just nu inför baler och student.
Förra veckan kände jag mig ganska knäckt men allt går i vågor.
Fick världens bästa nyheter idag, de gjorde mig riktigt peppad. Suger på den karamellen ett tag till för mig själv.
Stor motivations höjare iallafall, å de behövs när klockan ringer 05.40 och det är dags för morgonpromenad.
Imorgon är det visning på lägenheten IGEN. Jag är rätt nöjd på visningar nu kan jag erkänna!
onsdag 2 maj 2012
Seg...
Nu börjar det kännas på riktigt, nu känns det att kroppen bromsar, nu kommer det jobbiga.
Fick lite sömn inatt och det var fullt upp på jobbet idag. Definitivt mindre stress-tålig nu, lagom till baler, skolavslutningar och semestrar=/
Känner mig allmänt slö i huvudet men humöret är bra tack å lov, lite vimsigare än vanligt bara:P
Försöker påminna mig om att det är det här som är utmaningen, det ska vara jobbigt, jag vill att det ska vara jobbigt. Full förståelse för folk som hoppar av, att det knäcker en att gå så lågt på kaloriintag under så lång tid, men jag ska klara det här och vara faaan så stolt över mig själv när jag "går i mål".
Mitt mål är att ta mig TILL tävlingen, har inga förhoppningar om att kamma hem ett guld, jag tävlar mot mig själv...
Det stormar ute och fredag till lördag ska det snöa:( Vart tog våren vägen??? Lite sol skulle muntra upp en hungrig tjej!
Fick lite sömn inatt och det var fullt upp på jobbet idag. Definitivt mindre stress-tålig nu, lagom till baler, skolavslutningar och semestrar=/
Känner mig allmänt slö i huvudet men humöret är bra tack å lov, lite vimsigare än vanligt bara:P
Försöker påminna mig om att det är det här som är utmaningen, det ska vara jobbigt, jag vill att det ska vara jobbigt. Full förståelse för folk som hoppar av, att det knäcker en att gå så lågt på kaloriintag under så lång tid, men jag ska klara det här och vara faaan så stolt över mig själv när jag "går i mål".
Mitt mål är att ta mig TILL tävlingen, har inga förhoppningar om att kamma hem ett guld, jag tävlar mot mig själv...
Det stormar ute och fredag till lördag ska det snöa:( Vart tog våren vägen??? Lite sol skulle muntra upp en hungrig tjej!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






