onsdag 28 september 2011

Kalas dag!

Idag har jag varit ute på äventyr, studiebesök i Hammerdal, de ni:p Mer om de när allt är klart:)

Ikväll har jag varit på födelsedagskalas hos världens bästa My som fyllde 25 år idag, jätte mysigt!

Jag har träningsvärk i mina lats idag, hejja!:) Fick hjälp av Jonny igår när jag tränade.
Har svårt att få bra kontakt i ryggträningen.
Ett steg i rätt riktning, nu ska jag bara hitta nedre delen av ryggen åxå och lyckas slappna av i nacken... Lättare sagt än gjort.

Imorgon kommer kärleken hem, och Aston, myyyyys!



Jag älskar dom här små öronen!

- Posted using BlogPress from my iPhone

måndag 26 september 2011

Fröken sne'....

Bättre i ryggen till värken sett men jag är ju helt sned i kroppen som ni ser:/ både i höfter och axlar syns det.
Hade som tur va en tid bokad hos naprapaten redan, skulle kolla axlarna och får han nått avbok skulle jag få komma tidigare. Bara att stå ut till den 5.

Ska jobba torsdag och fredag, får se hur det går, funkade att korta ner dagarna iallafall de känns bra. Tror inte jag pallar att stå i 8 timmar, hade nog gått bättre om jag hade ett jobb man rör sig mer i.




Gick hyffsat att träna idag endå, får köra det som går. Va väldigt skönt efter 2 dagars vila:)

Nu ska det lagas matlådor!:)

- Posted using BlogPress from my iPhone

lördag 24 september 2011

Ont i ryggen:(

Dragit på mig rygg ont. Har aldrig haft ont i ryggen i hela mitt liv.
Tränade ben i torsdags och det kändes lite konstigt i korsryggen på en punkt men gjorde inte ont så körde på.
Igår jobbade jag och kände mig ovanligt trött i ryggen av att stå och klippa, men jag hade inte ont, så tänkte att 2 dagars vila efter fredagens träning skulle göra susen. Tänkte att det var en kombination av träningsvärk och mensvärk.

Träningen gick bra igår, körde axlar, biceps och mage. Å stark va jag:D Börjar inse vikten av bra mat, ökade på ALLA övningar nu och rejält, riktigt roligt!

Sen bjöd älskling mig på sushi på tawikoon<3

Men sen igår kväll känns inte ryggen alls så bra, blir till att ringa naprapaten på måndag tror jag:/

Men skit i de nu, nu är det lördag, hjärtat är hemma, Aston (hunden) är hemma så det kan inte bli så mycket bättre egentligen:)

- Posted using BlogPress from my iPhone

onsdag 21 september 2011

Glad överraskning!:)

Imorse knackade det på dörren, jag smög fram för att titta vem det va...

(Sist någon knackade på dörren var det jehovas, å hon var så trevlig så ja kunde inte annat än tacka ja till bibel högläsning och förklaringar till alla hemskheter som händer i världen. Hon va ju så trevlig som sagt.)

Bakom dörren stod iallafall min prinsessa, och nedanför trapporna låg lilla Minna och sov.
Vi gick ner på stan och fikade.

Och jag gick på bh jakt, tycker det är helt fantastiskt att det ska va nästintill omöjligt att hitta en bh utan massa kuddar å byglar.
Har svårt att se vad bygeln har för poäng när man har A kupa, dom sitter lixom där dom sitter då;p Å kuddar, kuddar i överflöd, är det en omöjlig tanke att vissa av oss faktiskt trivs som vi är? Vilken kupa man än har.
Hittade vad jag sökte tillslut på lindex iallafall:)




Var på posten och hämtade mina kolhydrater, vitargo. Nu har jag allt jag behöver i kosttillskott och kan följa kostprogrammet helt och hållet:) Nu kör vi;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

tisdag 20 september 2011

Puuuhuuu!

Äta, äta, äta, äta, äta, äta!
Jag är så mätt, hela tiden!:p Sitter och pressar i mig dagens näst sista mål, köttfärs, jag får äta grönsaker till men jag skippar det som tar onödig plats i magen idag. De går bättre och bättre iallafall:)
Men hör och häpna (roligt uttryck) jag har faktiskt gått ner i vikt den här veckan, även om jag ätit mig spymätt varje dag.
Ska prova att ligga på 2300kcal per dag, inte där riktigt än.

Shoppade nya skor idag, nöjd tjej!:)



Tittade just på "vad hände med..." på TV3, riktigt roligt.

- Posted using BlogPress from my iPhone

måndag 19 september 2011

Tröttast....

Blev ett bra pass på kentaur:)
Fick även beröm av två herrar i sina bästa år för hur strikt och bra
jag tränade, kul att höra:)

De kommenterade även att tjejer ofta gör de, genomför övningarna bra alltså... Tror de kan ligga mycket i det, av en anledning, vi tjejer har inget "att bevisa" i gymmet. Och dom höll med.
Kan tänka mig att det blir det bland unga killar som tränar tillsammans, man vill bräcka varandra, lyfta så tungt som möjligt och tekniken blir usel.
Det är kanske lite lättare som tjej att stå och kämpa med en 5 kilos hantel:)

Apropå gymmande tjejer träffade jag på Cissi och Bea på gymmet igår, dom ska tävla i december, Cissi i bodybuilding och Bea i body fitness. Kände mig liten som en räka kan jag säga!
Men det är inspirerande, å Cissi är så peppande att man bara kan bli glad:)

Efter passet blev det en liten sväng på stan....



Fick med mig ett tokrosa läppstift hem, tänkte våga lite färg i höstmörkret:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

På gymmet....




Sitter på gymmet och väntar på att min PWO ska börja verka.
Inser en sak idag, att min kropp kommer kännas som en 90 årings varje morgon fram till tävling... Man rullar ur sängen mörbultad sen gårdagens träning, iallafall är det de som är målet... En morgon utan träningsvärk undrar man vad man gjorde fel på träningspasset och en dagsträning känns bortkastad... Man är aldrig nöjd, men så är det väll med det mesta:)





Älgfile till middag igår, mums! Bra byggarmat:)

- Posted using BlogPress from my iPhone