onsdag 26 oktober 2011

Pansionäns rabatt, va e de?:)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Ben träning väntar...

...lite gruvsamt faktiskt, hör och häpna, tjejen saknar träningslust! Mens jävel säger jag bara, är det inte nog att man har ont och känner sig konstant ofräsch i en vecka, sen måste det fucka med huvudet åxå och spegelbilden i badrummet byts ut mot knäcke-häxan... ;P

Vätskan börjar släppa iallafall och vågen imorse visade för första gången en siffra under 51kg så det går åt rätt håll:) Tänker att jag ska ner till 48kg iallafall inom de närmsta månaderna för att ha ett bättre utgångsläge innan den seriösa deffen börjar. De sista jag vill är att stressa i sommar.

Försöker motivera min promenad ner till gymmet med en tur på stan och inhandling av överkast till sängen... jag är faktiskt rätt duktig på att deal'a med mig själv, haha, och bryter det sällan heller.  


När jag började träna seriöst igen hösten -08 bestämde jag mig för att det inte fanns några ursäkter... orkade knappt springa 2 km, i år sprang jag milen utan att ha tränat för den, styrketräning ger kondition, de ger ingen rekord tid på milen men de går!:) Orkade knappt göra en armhävning då, idag över 40.
Min deal med mig själv har funkat bra hittils, å de ska banne mig räcka hela vägen fram till scen:)

Kentaur nästa!:)

söndag 23 oktober 2011

Varit på upptäcktsfärd...

Jag, J och Aston tog en lååång härlig skogs promenad idag... Fick igång min Nike+ lite sent så en mil blev det totalt:)
Har inga Nike skor så har chippet i strumpan, vilket resulterat i att jag tvättat chippet i tvättmaskinen förut. Men efter några försök fick jag igång det:)




Aston tog en djupdykning i en lerpöl... Sötnos!




Lycka för en stafford med 2 timmar i skogen:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

fredag 21 oktober 2011

Fixar fredag...

Började dagen med fett mätning på Kentaur. Blev även lite ändringar i kosten, ska gå ner 350 kalorier och lägga till intervallträning efter passen 4 dar i veckan.
Mitt eget val, vill tappa en del så jag slipper stressa i vår, skala av lite nu och gå upp lite i kalorier senare igen.
Det ska bli kul att komma i lite bättre form:)

I helgen ska det fixas med allt möjligt här hemma, på onsdag ska lägenheten fotograferas, spännande tider nu, nervösa tider åxå. Men mitt nya måtto här i liver är "det ordar sig alltid", å de har gått bra hittills:)

Imorgon blir det nog bio med Robin och Charlotte, åsså hoppas jag på en pizza på restaurang Viktoria;)

måndag 17 oktober 2011

Fin fin helg!

Haft en helt underbar helg, har inte gjort något speciellt egentligen.
Bara njuter av var jag är i livet, vem jag delar det med och allt vi har framför oss<3

Vi tog en lång promenad i fin vädret igår i ett område jag ska bo i en vacker dag. Allt känns så sjukt rätt just nu:)

Träningen går bra, axlarna känns bättre sen jag rättade till ryggen hos naprapaten, kul:) Dom är fortfarande lite konstiga men på väg åt rätt håll:)

I fredags satt jag och drömde om vad jag skulle äta på lördag, lördag = äta vad jag vill och hur mycket jag vill dag.
På söndag kändes det bara skönt att kliva tillbaka på kostschemat.




Blir sååå trött och seg av massa kolhydrater nu.
I lördags gick jag upp och åt frukost sen gick jag och la mig igen. Sen gick vi ut med Aston och efter de en andra frukost och jag ville bara sova igen osv...

Idag står rygg träning på schemat, kul att jobba med svagheterna:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

torsdag 13 oktober 2011

Nu gör vi helg:)

Putsat, städat, tvättat och fejjat här hemma hela dagen.
En lite påtvingad vilodag från träningen, var sugen på att dra iväg men tänkte att de va smartast för kroppen att vila.

Köpte en rolig app till telefon idag.




Min vikt hoppar upp och ned från dag till dag, så lite kul att se hur den förändras över tiden i en graf istället.
Kul att hålla lite koll så man ser att man ligger rätt kalori mässigt.
Track Weight hette appen.

Älskling och Aston är hemma nu, hela familjen samlad:) <3

Nu blir det film, Due date, hoppas dem är rolig, det är jag som valt film, å jag brukar ta dåliga filmer:p

- Posted using BlogPress from my iPhone

tisdag 11 oktober 2011

Rastlös tjej!

Vad gör man om man är arbetslös och inte tränar? Om man inte har barn eller så... men nån som jag alltså. 
Att gå och träna är nu höjdpunkten på dagen. Börjar bli nöjd på att sitta hemma, kryper i kroppen. 
Tur jag har heltid snart:) 
Så vad gör man? Fikar kanske? Men de får ju inte jag:P 

Trodde att jag skulle ta tiden i väntan på heltiden till att måla och vara kreativ men jag är för rastlös för det nu. De va lättare att hålla fokus på skolan bland andra, det är så mycket lättare att bara stänga av alla andra tankar då och gå in i målningen. 


Jag saknar skolan och vännerna där, de va mysigt. 2 år som gick alldeles för fort. 

Idag ringde jag två samtal som jag skjutit på alldeles för länge, till arbetsförmedlingen för att lämna jobbredovisning och till en konstnär här i stan. 
Jag har fått förfrågan att delta i en konstutställning, och jag vill så gärna delta, men hur jag ska ta mig dit är ett stort frågetecken. Så jag ringde en kvinna här i stan som åxå ska delta, i hopp om att jag kunde samåka med henne, men hon satt tyvärr i samma båt som jag:( Hoppas att det löser sig, men jag börjar känna mig stressad. 


Träningen gick bra idag, rygg, biceps och mage. Jag är så nyfiken på vad som finns där under fläbbet! Det komiska i det hela, när fläbbet är borta ser man hur det verkligen ser ut, då ser man sina svagheter på riktigt och då är det försent:P


Den här delen... på scenen i bikini å klackar inför publik, känns rätt absurd, å där ska jag stå:P 
Konstigt... minst sagt!;)