tisdag 22 maj 2012

Hungrig!

Hungrig till tusen! Kan vara jobbigaste dagen hittills, å då är det bara tisdag ännu och många dagar till lördag.
Men nu gäller det att hålla i om jag ska behålla några ätardagar till.
Gör mitt bästa för att få tiden att gå idag och försöka att inte tänka på mat.
Snart är det dags för sista målet för kvällen, sen ska jag skynda mig i säng och somna innan jag blir hungrig igen:p

Nästa helg åker jag till Sundsvall för poseringsträning, spännande! Hoppas jag inte är ett hopplöst fall;)

Träffade Johnny i måndags för att han skulle uppskatta hur mycket mer jag behöver tappa i fett. 2 kg blev domen, känns genomförbart och helt okej, skönt att veta att jag ligger bra till tidsmässigt.
Men tufft kommer det att bli.

Nära till tävling nu! Skönt! Kan börja räkna ner, se ljuset i slutet av tunneln och har tagit mig så långt att jag inte kan ge upp!:)

Har bästa sällskapet på mina morgonpromenader:) men han är en riktig tröttmössa och får halvt motvilligt släpas med på rundan, haha

onsdag 16 maj 2012

6 dagar 3 visningar...

Japp då var det dags igen, på fredag, suck... Alltså blir morgondagens efterlängtade mysiga lediga dag, STÄDDAG:/
Men det börjar dra ihop sig och en försäljning ligger nog inte långt borta, nu vill vi göra klart det här, fort!

Är helt slut, "gubbsovit" efter jobbet både idag och igår, ligger och vaknar till och laddar inför ett ryggpass.

Har vad jag kallar " Madonna händer" nu, inget fett på händer och underarmar, mindre vackert:p
Mycket skämt på jobbet om min låga vikt nu, haha, å jag var liten redan innan:p

Längtar till tid och energi att umgås med vännerna, efter tävlingen får det lov att bli massor av mys med tjejerna <3

måndag 14 maj 2012

Stressad...

Stressad till tusen över allt möjligt just nu, lägenheten, huset, deffen m.m.
Stressad är det sista man vill vara om man ska tvinga bort de sista kilona inför tävling.
Slänger in det sista esset i rockärmen för sista veckorna, fettförbrännande kosttillskott. Har inte kört det tidigare i vår, hoppas det ska sätta lite extra fart på förbränningen.
Annars går det bra tycker jag, typiskt bara att vi är kort om folk nu på jobbet, mycket att göra! Vi hade behövt vara dubbelt så många just nu inför baler och student.
Förra veckan kände jag mig ganska knäckt men allt går i vågor.
Fick världens bästa nyheter idag, de gjorde mig riktigt peppad. Suger på den karamellen ett tag till för mig själv.
Stor motivations höjare iallafall, å de behövs när klockan ringer 05.40 och det är dags för morgonpromenad.

Imorgon är det visning på lägenheten IGEN. Jag är rätt nöjd på visningar nu kan jag erkänna!

onsdag 2 maj 2012

Seg...

Nu börjar det kännas på riktigt, nu känns det att kroppen bromsar, nu kommer det jobbiga.
Fick lite sömn inatt och det var fullt upp på jobbet idag. Definitivt mindre stress-tålig nu, lagom till baler, skolavslutningar och semestrar=/
Känner mig allmänt slö i huvudet men humöret är bra tack å lov, lite vimsigare än vanligt bara:P

Försöker påminna mig om att det är det här som är utmaningen, det ska vara jobbigt, jag vill att det ska vara jobbigt. Full förståelse för folk som hoppar av, att det knäcker en att gå så lågt på kaloriintag under så lång tid, men jag ska klara det här och vara faaan så stolt över mig själv när jag "går i mål".
Mitt mål är att ta mig TILL tävlingen, har inga förhoppningar om att kamma hem ett guld, jag tävlar mot mig själv...

Det stormar ute och fredag till lördag ska det snöa:( Vart tog våren vägen??? Lite sol skulle muntra upp en hungrig tjej!

tisdag 24 april 2012

Närmare 30 än 20....

Fyllde 26 förra veckan, hade en jätte bra födelsedag. Fick presenter på jobbet av mina älskade arbetskompisar, ni är bäst älskade gullungar!

Hemma väntade en fin rosenbukett och present <3

På fredagen var jag ledig från jobbet och hela dagen spenderades på gärdin & Perssons, där planerade vi badrummen till huset och kollade vitvaror.
Mycket i huvudet nu, skönt att alla val till huset börjar bli klart. Fy tusan va gott jag ska må i sommar i mitt hus!;)

I söndags lagade jag 20 matlådor, skönt! Lätt att sköta dieten när allt finns färdigt. Börjar känna mig små stressad, veckorna går och tävlingen kommer allt närmre. Torsk och potatis hela veckan, nu jäklar ska det hända grejjer!;)

onsdag 18 april 2012

Lös-lugg!:)

Kände mig som skit igår, då blir det inte bättre av att man har ett jobb där man är beroende av en spegel och tyvärr ser sig själv.

Idag, en halv tub brun-utan-sol senare känns det helt okej, ännu lite bättre med knallrosa läppstift och pricken över i:et fick bli en lös-lugg jag hittade bland hyllorna på jobbet:)

Ikväll väntar benträning, jag vet inte varför det är så gruvsamt varje gång, när jag väl är där är det rätt kul.

onsdag 11 april 2012

Cola light...

Cola light räddar min dag många dagar i veckan nu:p Njuter t.o.m av proteindrinkarna nu, i vanliga fall är de ett nödvändigt ont som bara ska ner:p

Det finns fördelar med deff åxå, all mat är sjukt gott, det smakar mer och bättre än någonsin. Jag kommer antagligen inte vara lika munter längre fram så passar på att njuta av att smyga mig i form och fortfarande känna mig stark och pigg på gymmet.
Det är en tillfredsställelse att veta att det är bra mat jag stoppar i mig.

Idag har vi varit och bestämt kakel och klinker till badrummen, kakel, bänkskiva och handtag till köket. Känns skit bra, jag kommer älska vårt hus!:)

Stort ångest moment dock innan vi vet vart prislappen slutar:p

Fan va vuxen man blev helt plötsligt!

Nästa torsdag fyller jag 26! Vad hände?!